Min 30-års dag på scenen!

Ja, då har man passerat det berömda strecket, 30. Men jag tycker det känns helt OK. Trivs bra med att vara nybliven 30-åring.

Min födelsedag råkade inträffa på självaste påskafton och dessutom hade vi spelning i Strömstad.

I Strömstad spelar man både fredag och lördag. Fredagens spelning var riktitg trevlig och vi bjöd på lite oväntade låtar som normalt inte brukar finnas med på vår repa till publikens jubel. Lite roligt att testa lite annat också. ¨

Lördagen började med en lång sovmorgon och när alla i bandet hade vaknat gick vi ner och åt mat på Park. Riktig födelsedagsmiddag! Hihi. Efter lite gott käk passade vi på att jobba med lite musikprylar, andra slappade.
När vi sedan skulle gå in och middag och gick förbi bussen fick jag se några lappar som satt på vindrutetorkarna på bussen. Reklam tänkte jag. Men det var det INTE! Där satt det två små lappar med en bild på mig som liten och stod det "Therese 30 år" Hmm, min första tanke var ju att någon i bandet hade satt upp dem. Men de nekade till detta. Men jag trodde dem inte riktigt. En annan tanke var att någon var där och hade satt upp detta.
Hur som helst så hann vi inte mer än att sätta oss och äta när hovmästaren kom och frågade om jag kunde följa med. Hmm. Ute i restaurangen stod Mamma, Göran, Pappa, Helena och min syster Rebecka. Gissa om jag blev förvånad! Men vad roligt! Ha ha, kunde inte sluta skratta! Vilken kul överraskning!

De var sedan med hela kvällen och efter pausen "pimpade" de scenen med lappar på mig som liten. Ja ja, man fyller ju bara 30 en gång. Det blev många gratualationer när publiken såg detta. Det blev dessutom skönsång i form av "Ja må hon leva". Ha ha. Kul att få lyssna för en gång skull.

Vilken rolig födelsedag det blev! Den avslutades dessutom med en irish coffé på scenkanten efter avslutat gig!
Tack till familjen, tack till mina grabbar i bandet och tack till publiken för en underbar födelsedag!
Och tack även till alla ni som skickade så fina grattishälsningar till mig! Tack till Håkan för fin uppvaktning i form av skumpa och jordgubbar.

 Här har vi helgen i bilder!













På kvällen blev vår buss pimpad!