Vi vann Härnösands Grand Prix!

Ja, nu kan vi titulera oss "Årets dansbandskomet 2011". Hihi, gud vad roligt!

Vi påbörjade resan uppåt Härnösand redan på torsdag-kvällen och strax utanför Uppsala stannade vi och tog kväll och somnade gott i våra sängar i bussen medans regnet smattrade på taket. Myyyysigt!

Dagen därpå hade vi ytterligare några timmar framför oss innan vi var framme.
Vi konstaterade att vi har det ganska bra när vi är ute på turné. Tänk vad vilka fina platser vi passerar! Sverige är verkligen vackert på sommaren!

När vi kom fram till Härnösand parkerade vi bussen och tog det väldigt soft. Tog oss lite öl och vin och bara tog det lugnt. Vi funderade på om vi skulle grilla men tyvärr så var det inte riktigt väder för det. Vi som ÄLSKAR att grilla! Det blev i stället något så lyxigt som MC Donalds. Mest bara för att det låg nära.
Vi fick även besök av Roffe Lindh i bussen. Roffe ordnade tidigare både talangtävlingen och dansbandsjakten i Malung under några år. Kul att se honom igen. Vi snackade lite skit innan det var dags att svida om och gå iväg till kvällens dans. Tyvärr fortsatte regnandet och vi var där endast en kort stund. Lyssnade på våra kollegor i Martinez, Kindberg, Dreams och Shake. Så det blev en tidig kväll för oss. Vi skulle ju å andra sidan upp väldigt tidigt dagen därpå.
Även denna kväll somnade vi med regnet smattrandes på taket. Myyysigt!

Morgonen därpå ringde klockan 6.00! Jag gick upp och satte på lite kaffe till grabbarna och sen vaknade de till en efter en. Strax innan 7 var vi inne på området där vi skulle spela. Det var ju dags för tävling! Vi hade första soundcheck kl 8.00! Det e tidigt det! Ljudet sköttes av Tommy i Martinez. Efter avslutad soundcheck så åt vi vår frukost som snälla Carola och Ingela hade fixat. Frallor, youghurt, äpple och kaffe! Tack söta ni!
Medans vi åt vår frukost satt vi och lyssnade på de andra banden när de soundcheckade.

En dusch och sen ombyte innan det var dags för tävling! Vi hade lottat och vi var första bandet ut! Vi spelade våra två danser varav vår originallåt som Anders Wigelius har skrivit. Jättefin låt som vi verkligen gillar att spela! Sen fick vi omdöme från juryn. Väldigt fina omdömen som vi är jätteglada för. I juryn satt Erik Lihm,tidigare keyboardist i Vikingarna numera i Erik Lihms, Boel Skarin, bloggare på tidningen" Får jag Lov" och Andreas Olsson, sångare och gitarrist i Sannex.
Efter att alla band hade spelat upp var det dags för poängutdelning. Usch, vad jag var nervös. Det var vi allihopa i bandet. När det stod klart att vi hade vunnit utbrast både glädjetjut och glädjetårar! Gud vad kul! Vi är så glada och tacksamma för alla som har röstat på oss och stöttat oss till vinsten! Puss puss!
Och vilka fina priser vi fick! Förutom en fin pokal och ett stependium så fick vi en massa bra saker för turnébruk. Bla 10 rullar gaffatejp! De ni! Men sen fick vi ju även ett grill-kit! Oj, nu ska det grillas!!!
Det blev givetvis en massa kramar och fotande efter vinsten och även lite chapange som vi drack ur bucklan.
Som sagt, vi är SÅÅÅÅÅ glada!

Efter vinsten kom vi på att det kanske vore på sin plats att äta lite. Allt hade gått i ett hela dagen och vi var alldeles för nervösa för att äta. Så gissa om det smakade gott med en rejäl bit mat?

Sen var det bara att rodda om för en av vinsterna var ju faktiskt att spela på kvällen. Så vi spelade non-stop med underbara Voyage inne i tältet. Superduktigt och trevligt band. Hoppas att vi ses snart igen!

Trötta men hur glada som helst kröp vi ner i våra hotellsängar, som också var en del av vinsten, och somnade skönt. Dagen därpå tog vi sovmorgon och åt en lång och god frukost innan vi åkte hemåt.

Nu sätter arbetet igång med vår nya singel som vi planerar att släppa inom en snart framtid plus lite annat smått och gott som ska fixas med!

Vi i Excess vill rikta ett stort, stort tack till alla inblandade i Härnösands Dansbandsfestival! Ett kanonarrangemang både för publik och för oss band! Tack till Carola och Ingela! Ni är bara bäst!!! Puss på er!
Tack även till Fålings, Callinaz och Strixz för en god match!

Det regnade en del på kvällen.

Kindbergs spelade på fredagkvällen.

Tävlingsdax!

Nu e det nervöst!

Yes! Vi vann!

Foto: Kent Jonsson

Gosiga Meja kollade in pappa Mathias. Hans trummor kanske behövde dammas?

Uppackning pågår!

Vacker utsikt från dansbanan.

Voyage.

Voyage!

Vår pokal passar bra i framrutan på bussen!