Skövde och Rosella

Årets sista spelningar hade vi i Excess i Skövde på Billingehus och på Rosella. Viking Lines båt mellan Kapellskär och Åland.

I Skövde fick vi smaka på julbordet och det var riktigt gott! Deras jansons-frestelse var underbart god. Och MYCKET onyttig. Vill nog inte ens veta hur mycket smör och grädde det var i den. Hihi

Det var mestadels företag som var där den kvällen och 95% av dem var män så det var inte så värst mycket dans att tala om.
Extra roligt denna kväll var att få träffa Håkan igen. Håkan och jag spelade tillsammans i Sunlights. Det var många år sedan jag såg honom nu så det var rikgtigt roligt.

Efter gig i Skövde åkte vi vidare mot Rosella. Pappa var med för att köra bussen så att vi andra kunde få sova. Tack pappa!

På Rosella gungade det utav bara h*vete. Det var bara att försöka stå med mesta möjliga tyngd i fötterna som möjligt. Gick inte det fick man ta spjärn mot räcket. Jag brukar inte bli sjösjuk men på sista turen till Åland kände jag mig inte så pigg. Men, the show must go on! Kryssningsvärden hade tipsat oss om att blev vi sjösjuka skulle vi ta nåt starkt och dricka. Jag brukar inte dricka när vi spelar men helt plötsligt kom det fram en man med en fin paraplydrink till mig och varsinn whiskey till grabbarna. Jag smakade genast på den jättegoa drinken och med ens kände jag mig mycket bättre. :) Tack tack! Drinken smakade förresten som glassen Solero om ni kommer ihåg den?

Nu ska vi ha lite julledigt över jul och nyår. Kommer kännas konstigt att inte spela på nyårsafton eftersom jag har gjort det de senaste åren. Men men, så blir det när ens bandkollegor planerar att fara till solen i stället. :)

Jag ser i alla fall fram emot en uppersittarkväll i kväll. I morgon väntar traditionsenligt julfirande med släkten med allt som den hör till. Jag hoppas att snön fortfarande ligger kvar på landet där jag ska fira jul.

Till sist vill jag passa på att önska alla en riktigt GOD JUL!!!

Puss och Kram




Hårt arbete på Rosella!