En kul sommar är förbi.... Lebro, Rosella och Skövde.

Och nu väntar hösten.
Men jag gillar hösten. Så härligt att få klä på sig, få sitta hemma i soffan och mysa och tända ljus. Älskar doften av löv. mmmmm.. Som sagt, jag gillar hösten.

Sommaren har vi avverkat en del spelningar och sist jag uppdaterade hade vi varit i Malung.
Vi har hunnit med en del efter det också.

Lebro Loge har blivit en tradition för Excess att spela på. För min del var det tredje gången. Detta året hade de utökat festen och därmed även bytt lokal till en stoooor lokal med stooort dansgolv och mycket mer folk. Ca 300 personer dansade och höll igång hela natten.

Denna lördag började jag med att jobba på resebyrån och åkte efter att jag slutat uppåt. Det komiska var att när jag lämnade Jönköping var det ganska kallt ( ca 20 grader) och ju längre upp jag kom, desto varmare blev det. Så när jag klev ur bilen i Lebro var det över 30 grader! Som tur var så hade grabbarna redan plockat upp allt. He he... så jag var inte alls lika svettig som dem. Som tur var så fick vi låna en dusch så vi kunde bli lite fräscha inför kvällen.
Som alltid så blir vi så bortskämda i Lebro. Vi får alltid god mat, dricka och fika. Tack söta ni!






I Lebro får vi alltid gästsångare på scen. Låten som alltid sjungs är "Anna och mig".


I augusti blev det ännu en tur med Rosella på ålands hav.
En mysig helg ombord. Mycket spelande och mycket tid att slappa. Och vad gör man då? Jo, man hänger i mässen och äter av den goda, goda maten som alltid finns där. Oj oj, det är farligt att vistas där. :)




Ny profilbild? Hmm, alltid kul o liva upp en tråkig nedpackning med lite kuliga bilder.


Kul ska man ha på jobbet!




I slutet av augusti spelade vi på matfestivalen i Skövde.
Lagom när vi kom och skulle lasta ur våra grejer ur bussen fullkomligt öppnade sig himlen och regnet vräkte ner!
Så vi passade på att provsmaka lite av den goda maten de hade på matfestivalen i stället. Mums säger jag bara! Det blev en tre-rätters. Inte helt fel. Efter det hade regnet lugnat sig lite och vi kunde latsa ur bussen. Det var lite bökigt att ta sig in på gågatan som var full med folk med bussen så när vi skulle köra ut fick vi polis-eskort. Hihi.. Kul!
Efter att Timoteij hade hade spelat kunde vi i lugn o ro plocka upp våra saker på scen och klockan 22.00 startade dansen.Det blev mycket kall spelning men vi gjorde allt för att hålla värmen på scen och på dansgolvet var det full fart hela kvällen.
Efter avslutat gig blev det lite fotografering och autografskrivande.
Det var ett gäng frusna musiker som plockade ihop den kvällen. Brrr. Det var bara att konstatera att hösten hade kommit redan i augusti.