Semester i Turkiet-Marmaris.

Hej!

Tänkte jag skulle dela med mig av en del bilder från semestern i Marmaris i september.
Hade en superhärlig semester. Sol och bad och god mat och god dricka! Bättre kan man nog inte ha det.


Utsikten från vårt hotell. FIDAN. Ett väldigt fräscht lägenhetshotell som hade alldeles för hårda sängar.


Stranden i Marmaris var inte så bred och det var en hel del solstolar som trängdes på den yta som fanns.
Lite för trångt för min smak.


Hamnen i Marmaris var väldigt mysig.





Den här båten skulle man ha!


Städerskan hade gjort så fina figurer en dag.


En kväll åt vi på en riktigt mysig turkisk restaurang. La Galina hette den.
Jag valde en casserole. Supergott! Var helt klart den bästa maten jag åt under hela veckan i Turkiet.


Skymning i Marmaris.


En dag tog vi en taxibåt till Turunc för att sola och bada på en lite lugnare strand.




Stranden i Ichmeler från havet.


Turunc!

Turunc är en mycket mysig och mycket mindre ort än Marmaris.
Här tillbringade vi en hel dag. Åt en god lunch och låg på stranden o solade och badade i kristallklart vatten!
Underbart!



Solnedgång över Turunc på väg tillbaka med taxibåten.





Som förrätt fick man alltid Meza och pita-bröd. Ganska gott faktiskt!
Det vita på bilden är en tatziki med mynta. Underlig smak eftersom det påminde lite om
tankräm.




Gott om katter fanns det också.

Längtar redan till nästa semester. Får se vad nu det blir?

Kramiz