"En trappa upp". Vilken tur att hissen gick hela vägen........

Hej alla bloggläsare!

I går spelade vi i Hallstahammar på ett ställe som heter "En trappa upp".
Eftersom det då ligger en trappa upp så var inte packvägen den roligaste. Först en lång gång, sen in i en  hiss (som man själv inte fick åka i pga av att den kanske kunde stanna. hmm) så någon fick stå där uppe och ta emot grejerna. Sen dra alla prylar i ytterligare en lång gång innan vi till slut kunde ta in sakerna i lokalen via en liten trappa. Suck.
När vi väl fått alla våra saker på plats skulle dessutom publiken få plats att dansa på det lilla dansgolvet som var ca 3x3 meter.  Ja ja, det gick trots allt och det blev en ok kväll ändå. Vad jag inte förstår är varför det skulle spelas så hög musik i pauserna av DJn? Det gjorde riktigt ont i öronen. När arrangören dessutom ville att vi skulle spela högre än vad vi redan gjorde så kan man ju börja undra varför?  Visst, har man varmt i lokalen så köper folk mer i baren, det kan jag förstå men spelas det för hög musik går väl folket hem?? Eller?? Hur som helst spelade vi till kl 2 innan det var dags att plocka ner allt igen, samma väg. Om jag säger att jag hatar mitt liv ca 1-2 timmar efter att man har slutat spela så kanske ni kan förstå varför? *ler* Det är ju det som är baksidan med att spela i dansband. Ingen glamour här inte.

På väggen i logen satt affischer på artister och band som spelat där tidigare.


Tummen upp för sköna skor. Tänk om jag kunnat få ha de här skorna på scen.
Passar väl kanske inte så bra till klänningen.


Ont det gör ont.... Stackars mina öron.


Olycka..


På väg hem i dag hade det skett en olycka. En lastbil hade kört i diket. Så det var totalstopp i ca 45 min på vägen mellan Eskilstuna och Nyköping. Vilken tur att det var på hemväg så man inte hade bråttom nånstans.

Nu blir det en lugn o skön söndag som väntar.

Kram på er!

Therese

#1 - - Mikael från Kristinehamn:

Hej Thessan!



Ville hoppa in och säga att du är så otrolig duktig på att skriva... Din blogg är en av de trevligaste och finste och mest intressanta jag läser.. Alltid kul att läsa och ta del av det du skriver.



Måste hålla med dig helt. Jag hade nog gått hem direkt om orkestern spelat för högt eller talat om det för dom då. Man ska kulla njuta och trivas hela kväll inte få värk eller att det skaver i öronen. Det där är nog alltid svårt att spela för lågt kontra för hög volym. Märklig arrangör må jag säga.



Ha det bäst och må så gott. Kram från Mikael.