Alla dessa talangtävlingar.

Tänk vad många talangtävlingar man har ställt upp i när man var yngre.
Då, på den tiden (ca 10 år sedan) så tillhörde jag de yngsta talangerna. Jag var alltså 15-16 år. Alla andra var väl omkring 20-23 år. När man tittar på åldrarna i dag på tävlingarna så är alla så unga!!! Omkring 12-14 år. Det har verkligen ändrats.
När jag deltog i "Sångmicken" som ordnades av Lingman & CO med syfte att ta fram nya dansbandssångerskor och sångare så var jag också yngst. Där tävlade jag bl a mot Erica i Drifters, Jenny Salén och Madde som sjöng i Grönwalls ett tag. Nu har denna tävling tyvärr tappat formen och är en helt vanlig talangtävling för alla musikstilar där ingen är över 16 år. Lite tråkigt tycker jag. Finns det inga talanger som vill sjunga i dansband längre? De ska veta att det är den absolut bästa skola man gå!

#1 - - Magdalena:

Heej!

Fin blogg! Tack för senast!

Kram kram!

#2 - - Jeanette:

Vad kul kusin att du med skaffat blogg :D Minns att jag var på någon tävling och tittade när jag var mindre!

#3 - - Maria:

Hejsan!

Såg din blogg när jag letade efter talangtävlingar på google och hittade detta inlägg.

Känner igen det där med åldern fast för mig är det tvärtom.. Jag är 21 år och har varit äldst på alla talangjakter förutom två (!) Känns bra att vara 21 år och "gammal" redan.

Tycker också det är synd att fler inte gillar dansbandsmusiken, själv har jag gästat Bhonus när de har vart i närheten och gillar den sortens musik men även schlager. Men det är som du skriver, den bästa skolan!

När jag ändå har dig på tråden så kan jag ju fråga om du vet några talangtävlingar? Har lite koll på de tävlingar som Lingman & Co nu när jag har vart med i två där men alla runtomkring har jag absolut ingen koll på.

Jag har hört rykten om att det arrangeras en tävling i Malung under dansbandsveckan, stämmer det?

Ha det så gott och keep up the good work!

Mvh/ Maria, Skara