Fröjden - Spelning på hemmaplan!

Förutom Malung denna sommar så var det en spelning till som jag sett fram emot länge.Alla spelningar är ju trevliga men vissa ligger lite varmare om hjärtat. Nämligen att spela på Fröjden i Jönköping. Hemmaplan! Jag har ju varit där och dansat flera gånger men nu var det som sagt äntligen dags för oss att spela.
Jag var ju väldigt orolig över om min röst skulle hålla denna kväll. Två dagar tidigare hade jag ju inte fått fram ett ljud! Men med lite dunder-medicin från farbror Doktorn plus att jag hade varit tyst i flera dagar så gick det riktigt bra!
Att vara sångerska och bli hes är det värsta som finns! Speciellt när man vill att varje kväll ska vara perfekt! Det är som att drömma en mardröm! Fy!!! Detta har tack o lov bara hänt en gång tidigare och då har jag sjungit i dansband i 12 år! Det var en kväll med mitt förra dansband, Sunlights. Vi spelade i Östersund och när vi hade ca en halvtimma kvar av kvällen så fick jag inte fram ett ljud! FY! Som sagt, detta vill man inte vara med om som sångerska!
Nu håller jag tummarna att det går MINST 10 år till tills nästa gång det händer.
Hur som helst så blev det en jättekul och härlig kväll på Fröjden. Vi non-stopade med Shake hela kvällen vilket gjorde att jag kunde gå ut och prata lite med publiken. Det visade sig att många även hade varit i Malung och dansat till oss där! Skoj!
Efter giget så blev det en hel del kramar och snack med publiken nedanför scenen! Det är alltid så trevligt! tack alla goa människor som vi fick äran att spela för och träffa denna kväll! Tack även för alla fina kommentarer. Så roligt att ni gillar det vi gör!
Massor av bilder från kvällen finns på vår hemsida www.excess.se och här nedan kommer några stycken.
 
 
 
Jag och alltid glada och trevlig Stefan!
 
Shake!