Skövde Billingehus

Hej!

Just nu är klockan alldeles för tidig om man inte ska gå till jobbet men av nån märklig anledning kan jag inte sova. Ja ja, i kväll ska vi spela i Olofström och i morgon Ödeshög. Ser fram emot två riktigt trevliga och roliga spelningar. Ödeshög har blivit en favorit hos mig. Alltid så härligt folk som kommer dit och dansar och de dansar från första till sista dans. Fullt dansgolv hela kvällen. För mig är det tredje gången vi spelar där.

Förra helgen gjorde vi också en trevlig spelning på Billingehus i Skövde. Det var väl ca 10 år sedan jag var där sist men det var bara att konstatera att det såg precis likadant ut fortfarande. Hmm.... Man kände ju i alla fall igen sig.
Dansgolvet såg från början ut att bli ganska tomt men efter några danser blev det så gott som fullt på dansgolvet och det blev en väldigt kul och mysig kväll.
Får rikta ett stort tack till supportrarna på vänsterflajern. Det är alltid lika roligt när man kan "omvända" några hårdrocks-älskare att bli riktigt "dansbanders". Hihi...
Extra kul att även Karin kom dit och dansade och ett stort tack för bilderna!

Nu ska jag äta lite frukost och packa väskan inför helgens turné.Ska se vilka klänningar som ska få följa med denna helg. Som vanligt packas det väl ner allt för mycket saker.

Kramiz Therese

Kroppsvård

Hej!
I onsdags kväll hade hela jobbet en gemensam aktivitet. Vi käkade först lite god libanesisk mat som vi hade hämtat och sedan gick vi vidare till "5 sinnen". Här skulle vi få njuta av lite olika behandlingar. "5 Sinnen" är ett jättemysigt ställe och perfekt i fall man vill hitta på nåt några stycken tjejer. Medans man väntade på sin behandling satt man i ett rum där de hade dukat upp lite goda tilltugg. Sååå mysigt. Jag fick en ansiktsbehandling och en massage. Så underbart skönt! Hela stället var lugnt och stilla med mycket levande ljus och avslappnande musik. Perfekt!

Mysigt!

Nu väntar lite fredagsmys och i morgon är det dags att spela igen. Gig på Billingehus i Skövde. Välkomna!

Kramiz

Nöjesvågen

Nöjesvågen är en stor bransch-träff där dansband, coverband och artister träffas för att visa upp sig för arrangörer, bokare och publik. Det är även trevlig tillställning för oss band att träffa andra kollegor och snacka lite skit. Inte så ofta man får tillfälle att göra det.
Allt detta under två dygn ombord på Silja Symphony.

Vi spelade redan första kvällen vilket kändes gott. Då kunde vi slappna av och bara ha det trevligt resten av tiden. Spelningen gick kanon och vi fick väldigt mycket respons på vårt framträdande.
Detta märkte vi speciellt andra dagen under mässan som ordnades ombord. Många positiva ord som ledde till nya spelningar och det var ju det som var syftet med hela resan. Kul!

Andra kvällen ombord blev lite mer avslappnad. Vi åt först en god middag och sen lyssnade vi och dansade till de andra banden som spelade kväll två.

En mycket trevlig kryss där vi knutit många nya kontakter.

Hela gänget samlat på mässan.

Mycket folk på mässan

Lasse Kronér var en av artisterna.

Huskvarna FP, Kick-Off i Stockholm och Gnesta

I mitten av oktober var det dags för ett företagsgig i Huskvarna Folkets Par för Yeldwen som firade 50 år.

Det blev en trevlig kväll med världens godaste buffé som serverades innan dansen. Mumms!
Efter giget plockade vi ner så snabbt vi kunde för på morgonen därefter skulle jag på kick-off med jobbet i Stockholm och tåget gick 7.30. Jag var ganska trött när klockan ringde och det var dags att ge sig i väg. Men men, sånt e livet i bland.

Resias kick-off gick av stapeln i Älvsjö på Rica Talk hotell och på Älvsjömässan som ligger i anslutning till hotellet. Först fick vi äta en god lunch och sedan väntade lite föreläsning på eftermiddan med lite paus för god fika. :) Efter föreläsning bjöd Fritidsresor in på lite mingelparty med goda drinkar. Mumms! Sen var det dags att svida om inför kvällen. Temat var glitter och glamour. Me like! Kvällens värd var Sofia Wistam (Soffi-Propp)
Allt var verkligen perfekt ordnat. Fördrink, röda mattan, en underbar tre-rätters middag och underhållning av bl a Rigo och ett coverband! Riktigt kul att gå på fest och bli underhållen i stället för att underhålla som annars är min uppgift de flesta helger.

På söndagen väntade en underbar frukost. Kan verkligen rekommendera detta hotell. Fina rum med en otrolig utsikt och bra mat!

I slutet av oktober var det dags att spela på den årliga skördefesten i Gnesta. Jag skulle ansluta med tåg lite senare eftersom jag först jobbade. Först tog jag bussen till Mjölby för att sedan byta till tåg mellan Mjölby och Hallsberg. När vi nästan var framme i Hallsberg fick jag veta att tåget mellan Hallsberg och Gnesta var försenat. NEJ!!! Det fick inte hända. Jag som snart skulle stå på scen och spela! Där satt jag i Hallsberg en lördagskväll och väntade på ett tåg som jag inte visste skulle komma eller ej. Till slut dök i alla fall tåget upp och jag kom fram ca en och en halv timma försent men jag hann i alla fall fram tills vi skulle börja spela. Puh. Ska nog inte ta tåget igen om jag har en tid att passa.
Spelningen gick i alla fall bra men jag har dragits med en förkylning som inte ville släppa så rösten var lite sisådär. Men det gick bra och jag tog mig igenom kvällen med hjälp av Senega!

Huskvarna FP

En liten trevlig överraskning på vår stol på kick-offen.

Sofia Wistam var kvällens värd.

Piffning i Gnesta.

Strömstad Laholmen

Lagom brun och fin efter semestern var det dags för att ge sig ut o spela igen. Strömstad och fina hotell Laholmen stod på schemat.
Till Strömstad vill man helst åka på somamren då det är varmt o skönt. Första helgen i oktober hade verkligen hösten kommit på allvar.
Fördelen med att spela på Laholmen är att man spelar två dagar på samma ställe vilket innebär att man slipper packa ner efter fredagens gig. Bara att gå till rummet och krypa ner i sängen och sova. Jag lyckades somna före de andra som hade roligt åt mig i stället. Syftar på bilden nedan.
Lördagen tillbringade vi åt att ta en väldigt kort tur på stan, tillbaka till hotellet och repa lite, äta, vila och äta igen. Alltid suveränt god mat på hotellet.
När vi spelat klart på lördagskvällen och tackat och pratat med publiken gick strömmen!!! Helst svart på hela hotellet! Faktiskt lite kusligt. Men vi gjorde det lite mysigt och tände upp lite ljus i restaurangen och satt kvar en stund och pratade med personalen. Efter ca en timma kom strömmen tillbaka och vi kunde påbörja nedpackningen av alla våra prylar.
Det blev i alla fall två trevliga kvällar och ett stort tack till de som var där och dansade till oss och även ett stort tack till den goa personalen.

Ja, vadå? Jag var ju trött...