Skövde och Rosella

Årets sista spelningar hade vi i Excess i Skövde på Billingehus och på Rosella. Viking Lines båt mellan Kapellskär och Åland.

I Skövde fick vi smaka på julbordet och det var riktigt gott! Deras jansons-frestelse var underbart god. Och MYCKET onyttig. Vill nog inte ens veta hur mycket smör och grädde det var i den. Hihi

Det var mestadels företag som var där den kvällen och 95% av dem var män så det var inte så värst mycket dans att tala om.
Extra roligt denna kväll var att få träffa Håkan igen. Håkan och jag spelade tillsammans i Sunlights. Det var många år sedan jag såg honom nu så det var rikgtigt roligt.

Efter gig i Skövde åkte vi vidare mot Rosella. Pappa var med för att köra bussen så att vi andra kunde få sova. Tack pappa!

På Rosella gungade det utav bara h*vete. Det var bara att försöka stå med mesta möjliga tyngd i fötterna som möjligt. Gick inte det fick man ta spjärn mot räcket. Jag brukar inte bli sjösjuk men på sista turen till Åland kände jag mig inte så pigg. Men, the show must go on! Kryssningsvärden hade tipsat oss om att blev vi sjösjuka skulle vi ta nåt starkt och dricka. Jag brukar inte dricka när vi spelar men helt plötsligt kom det fram en man med en fin paraplydrink till mig och varsinn whiskey till grabbarna. Jag smakade genast på den jättegoa drinken och med ens kände jag mig mycket bättre. :) Tack tack! Drinken smakade förresten som glassen Solero om ni kommer ihåg den?

Nu ska vi ha lite julledigt över jul och nyår. Kommer kännas konstigt att inte spela på nyårsafton eftersom jag har gjort det de senaste åren. Men men, så blir det när ens bandkollegor planerar att fara till solen i stället. :)

Jag ser i alla fall fram emot en uppersittarkväll i kväll. I morgon väntar traditionsenligt julfirande med släkten med allt som den hör till. Jag hoppas att snön fortfarande ligger kvar på landet där jag ska fira jul.

Till sist vill jag passa på att önska alla en riktigt GOD JUL!!!

Puss och Kram

Hårt arbete på Rosella!

Stenungsbaden

Vi spelar alltid flera gånger om året på Stenungsbaden och vi brukar alltid spela en gång i december under julborden. Så även i år.

Jag var tvungen att jobba först så jag anslöt med buss och tåg lite senare jag stängt butiken. Allt flöt på med kommunikationerna till Stenungsund. Haleluja!

Det blev en trevlig kväll på baden med mycket dansant folk. Dock några som var en aning förfriskade som tyckte det var jättekul att gå upp på scen och låna med sig lite av orkesterns prylar när vi hade paus. Som tur var så fick discjockeyn fatt på personen. Tänk att allt vett verkligen går ut när spriten går in!!!

Lite bilder från kvällen!

Bad Gastein

Studieresor är alltid roligt att få åka på! Den här gången var det en julbordsresa till Bad Gastein utanför Salzburg.

Vi flög från Stockholm och jag åkte upp redan dagen innan för att hinna med flyget som gick tidigt på torsdagsmorgonen. På Arlanda mötte jag upp de andra "Resianerna" som skulle med på studieresan. Vi checkade in och gick och tog lite gott att dricka innan vi klev på planet. :) Helt OK sätt att börja arbetsdagen på. :)

Väl framme i Salzburg mötte STS Alpresor upp oss därefter väntade ca 1.30 tim transfer till Bad Gastein. Vi åkte genom ett underbart vacker landskap. Ju närmare Bad Gastein vi kom desto mer snö var det på marken.

Vi skulle bo på det anrika Salzburger Hof. Vilket hotell!!!! Så mysigt!!! Vi fick jättefina rum med underbar utsikt ut över hela Bad Gastein med alperna i bakgrunden. Vacker vy att vakna upp till!

Efter att vi installerat oss på våra rum var det dags att möta upp lite mer folk som hade flugit från Göteborg för att vara med på resan.
Till lunch serverades vi wienerschnitzel. Hihi, klassisk mat i Österrike. Gott var det i alla fall!
Efter lunch mötte hotellchefen Olof upp oss för en hotellvisning. Både påSalzburger Hof och på de närliggande hotellen. Kan ju säga att jag blev riktigt sugen på att åka hit igen!

Tillbaka på rummet för en liten drink innan det var dags för drink igen i baren före julbordet. O vilket gott julbord som väntade! Det var den svenske kocken Fredik Eriksson som hade komponerat detta fantastiskt goda julbord. Här fanns allt man vill ha på ett svenskt julbord!

Kvällen aslutades på Silver Bullet Bar innan vi kröp ner i våra sköna sängar.

Dag 2 var det bara att gå upp och äta frukost innan det var dags att åka hem. Men innan hemfärd hann vi med ett lítet inköp av lite god dricka i butiken. Hihi

Jag hade en underbar resa men den var alldeles för kort! Träffade jättehärliga människor. Speciellt kul var det att lära känna Ann-Sofie som jag delade rum med. En jättego och rolig tjej!

Här kommer lite bilder så får ni se hur härligt jag hade det!

Avundsjuk?

Vårt underbara hotell!

Lite fjäsk på rummet gillas starkt!

Utsikten från vårt rum!

Strömstad x 2

Första helgen i december styrde vi kosan mot Strömstad och hotell Laholmen. Två kvällar stod på schemat. Det var riktigt längesen vi spelade två dagar i rad på samma ställe. Jag tycker det är underbart för det innebär endast EN uppackning och EN nedpackning!
Så efter fredagens spelning hade vi lite bussmys. Glögg och pepparkakor! Mums! Mys på hög nivå, verkligen.

Det var en trevlig helg på Laholmen. Vi är tillbaka där till påsk då det är en alldeles speciell dag för mig. :)

Spelning i Södertälje och på Öland.

Ja, vi har hunnit med en hel del spelningar den senaste tiden.

I slutet av november spelade vi för Scanias Guldklubb i Södertälje. En stor baluns med ca 600 gäster. Ganska hög medelålder för vår musikstil men vi roddade om lite i repan så passade det även dem. Det var en ganska kort spelkväll så det gick fint att skippa några låtar denna kvällen.
Vi blev väl omhändertagna av Erik på Eriks Event som ordnade denna festen. Vi fick god mat och mysig loge att byta om i. Inte varje dag man har snittblommor i logen?

Efter södertäljegiget åkte vi vidare till Öland där vi skulle spela på ytterligare ett företagsjobb. Vi skulle även kompa Andreas Wistrand i en timma. Hela festen var på Hotell Skansen i Färjestaden. Mycket mysigt hotell som jag verkligen kan rekommendera! Vi fick chansen att smaka både på deras goda lunch och på deras julbord. Så bra mat!
Kvällen blev trevlig och förvånansvärt många dansanta som svängde sina lurviga hela kvällen.

Tack till alla som förgyllde vår helg på ett eller annat sätt och även stort tack till Andreas. Kul att jobba med dig!