Huskvarna FP, Kick-Off i Stockholm och Gnesta

I mitten av oktober var det dags för ett företagsgig i Huskvarna Folkets Par för Yeldwen som firade 50 år.

Det blev en trevlig kväll med världens godaste buffé som serverades innan dansen. Mumms!
Efter giget plockade vi ner så snabbt vi kunde för på morgonen därefter skulle jag på kick-off med jobbet i Stockholm och tåget gick 7.30. Jag var ganska trött när klockan ringde och det var dags att ge sig i väg. Men men, sånt e livet i bland.

Resias kick-off gick av stapeln i Älvsjö på Rica Talk hotell och på Älvsjömässan som ligger i anslutning till hotellet. Först fick vi äta en god lunch och sedan väntade lite föreläsning på eftermiddan med lite paus för god fika. :) Efter föreläsning bjöd Fritidsresor in på lite mingelparty med goda drinkar. Mumms! Sen var det dags att svida om inför kvällen. Temat var glitter och glamour. Me like! Kvällens värd var Sofia Wistam (Soffi-Propp)
Allt var verkligen perfekt ordnat. Fördrink, röda mattan, en underbar tre-rätters middag och underhållning av bl a Rigo och ett coverband! Riktigt kul att gå på fest och bli underhållen i stället för att underhålla som annars är min uppgift de flesta helger. 

På söndagen väntade en underbar frukost. Kan verkligen rekommendera detta hotell. Fina rum med en otrolig utsikt och bra mat!

I slutet av oktober var det dags att spela på den årliga skördefesten i Gnesta. Jag skulle ansluta med tåg lite senare eftersom jag först jobbade. Först tog jag bussen till Mjölby för att sedan byta till tåg mellan Mjölby och Hallsberg. När vi nästan var framme i Hallsberg fick jag veta att tåget mellan Hallsberg och Gnesta var försenat. NEJ!!! Det fick inte hända. Jag som snart skulle stå på scen och spela! Där satt jag i Hallsberg en lördagskväll och väntade på ett tåg som jag inte visste skulle komma eller ej. Till slut dök i alla fall tåget upp och jag kom fram ca en och en halv timma försent men jag hann i alla fall fram tills vi skulle börja spela. Puh. Ska nog inte ta tåget igen om jag har en tid att passa.
Spelningen gick i alla fall bra men jag har dragits med en förkylning som inte ville släppa så rösten var lite sisådär. Men det gick bra och jag tog mig igenom kvällen med hjälp av Senega!


Huskvarna FP


Huskvarna FP


En liten trevlig överraskning på vår stol på kick-offen.



Sofia Wistam var kvällens värd.


Piffning i Gnesta.