Olofström, Ödeshög, Växjö och Stenungsund

Hej!

En hel del spelningar har vi hunnit med sen sist.

Den 19 november spelade vi i Olofströms FH. Det var "Holje Folkdansgille" som ordnade dans för sina medlemmar. När vi kom dit blev väl omhändertagna och bjudna på kaffe. Sedan blev vi visade vart vi skulle spela och vart vi kunde byta om. Folkets Hus i Olofström är ett av de mest moderna och snygga Folkets Hus jag har varit i. Mycket fräscht. Och dessutom en jättestor scen så här fanns det gott om utrymme att ta ut kvällens danssteg. Hihi..
Över 200 pers invaderade dansgolvet när vi började spela. Åh, det är verkligen en sån härlig känsla att stå på scen och blicka ut över ett fullt dansgolv. Man får en sån kick på scen att  se dessa dansare dansa förbi med tummen upp och de visar verkligen att de gillar det vi gör. Dessutom är det även en fröjd för ögat att se hur duktiga är alla är på att dansa. Jag blir sååå sugen att själv dansa loss i en bugg.
Efter att ha avslutat med extranummer blev det lite snack och kramar på scenkanten. Tack så hemskt mycket för alla fina ord! Det är så att man blir tårögd. Än en gång är det ett bevis på att det vi gör och det vi strävar efter är rätt.
När bussen var färdiglastad kröp vi in i den varma bussen och njöt av årets första glögg och åt pepparkakor! Åh, så mysigt vi hade det! Hihi. Dessutom kalasade vi på resterna av smörgåstårtan som vi inte hade orkat äta upp under kvällen.
Tack snälla "holje folkdansgille" för en perfekt kväll och jag hoppas vi ses igen!


Myyyys. Observera den nya fina rosa vattenkokaren!

Efter att ha sovit några sköna timmar i min goa bussäng så gav vi oss ut på jakt efter ett fik. Vi hittade Olofströms, tror jag, enda konditori, och köpte oss lite frukost. Sen rullade vi bussen mot Ödeshög.

För er som inte varit i Ödeshögs Folkets Park kan jag säga att den är riktigt mysig och välbevarad. Hit är det alltid lika trevligt att komma och spela.
Vi möttes upp i parken av vaktmästaren som har passerat en bra bit över 70, kanske till o med 80, men han har fortfarande humöret på topp. Han tyckte det var roligt att vi hade "kjol-tyg" i bandet. Hihi. Det är nog första gången jag blir kallad det.
Även denna kväll fick vi kalasa på en underbart god smörgåstårta. I LOVE smörgåstårta! (näst efter tacos då)
Sen drog vi igång dansen och även denna kväll var det full fart på golvet hela kvällen. Här är vi alltid bortskämda med en underbar publik. Så även i kväll. Denna kväll passade jag även på att knycka till mig en dans.
Vi tackar Ödeshög för en supertrevlig kväll och på återseende!




Årets första julbordsdans avverkade vi på Oléo i Växjö. Som vanligt ett härligt mottagande från Krister med personal. Oléo är en riktig typisk danskrog som det tyvärr inte finns så många kvar av. Det enda negativa här är packvägen. Den är LÅNG och den börjar med en brant backe. Den här gången strukturerade vi upp det hela och lyckades få in grejerna ganska snabbt ändå. Medans killarna packade upp och jag konstaterade att jag inte hade så mycket att göra gick jag ochj köpte batterier. Och jag erkänner, tog även en sväng in i en klädaffär.
Under kvällen bjöds det även på julshow och sen tog vi över och spelade upp till dans. Det brukar va lite si och så med julbord och dans. Det är inte alltid folk orkar dansa. Men det orkade de här! De var kvar ända till slutet! Kul!
Vi tackar Växjö och Oléo och hoppas vi ses igen!
Efter Växjö var det bara att försöka sova några timmar. Eftersom detta var en torsdag vi spelade på så var det upp och jobba på fredan som gällde. Gick faktiskt riktigt bra. Tröttheten kom på kvällen sen.

I lördags styrde vi bussen mot Stenungsbaden. Vi börjar att känna oss hemma här nu. Blir ett antal gig här varje år. Den här gången hade vi väldigt gott om tid på oss att plocka upp. (eller har vi blivit så snabba?) ja ja, medans vi håller på att packa upp kommer Bosse från www.bossesdanssida.se fram till oss. Det visdae sig att han var där med sitt jobb och skulle äta julbord och dansa. Trevligt med lite kända ansikten!
på stenungsbaden samlas alla, gammal som ung, partyglada och dansglada. Den här kvällen var det väldigt många dansglada i publiken vilket vi uppskattar och tycker är extra roligt. Det var tydligen någon dansklubb som var där. Skoj belv det i alla fall!

i morgon är det dags för årets sista julbordsdans och då ska vi till Kristinehamns FH. Jag hoppas att det blir en mycket trevlig kväll och att det dyker upp ett o annat känt ansikte!

Kramiz
Therese