I Norrland på dans..

Hej på er!

Jag är verkligen ingen bra bloggare. Är riktigt dålig på att uppdatera min blogg. Man lovar att man ska bli bättre men ack nej, det blir ändå inte så. Men en sak kan man i alla fall göra, försöka bättra sig. Så vi får väl se hur det går.

I fredags styrdes kosan mot Norrland. Jag åkte upp till Nyköping efter att jag slutat jobba och mötte upp de andra för vidare färd uppåt landet. Vi hade ca 50 mil framför oss till Särna där vi skulle spela på lördagskvällen.
I Borlänge stannade vi utanför ett hotell/motell och sov över natten. Efter några timmars skönhetssömn i bussen passade vi på att smaska i oss lite av hotellfrukosten.
Alltid godare med lite hotellfrukost än en smörgås på Shell. He he..
Mätta, goa och utvilade rullade bussen vidare mot Särna. 
Vet ni hur många gånger man passerar Dälälven mellan Borlänge och Mora? Inte jag heller, jag tappade räkningen vid 3. Hur rinner den där älven egentligen????
Vägen mellan Mora och Särna är inte den roligaste direkt.  Skog skog och åter skog. Nog för att det är vackert med skog men jag skulle nog bli tokig om jag tvingades stanna där mer än en vecka och tänk om jag tvingades bo där?Och det blev ju inte bättre av att de hade stängt av vissa delar av vägen pga vägarbete så vi tvingades att köra en jätte-omväg!!! En väg som, vi tyckte, verkligen behövde repareras. Men men, till slut kom vi i alla fall fram till Särna. Där passade vi på att inta lite lunch. Det blev pizza på byns enda pizzeria. 


Skog skog o åter skog längs vägen.

Väl på plats i parken inspekterade vi den underbara utsikten medans vi väntade på att kaffet skulle bli klart i bussen. Vi pratade lite med Göran som ordnar dansen och han och Mårten berättade jakthistorier för varann. Ja ja, lagom intressant tyckte jag.
Hasse var verkligen i behov en klippning så det var bara att ta fram mina frisörtalanger och klippa honom. Ja, eller kanske mer raka honom. Kul hade vi i alla fall.




Hårt arbete!

Innan dans träffade jag på denna trevliga kille som heter Erik. Det visade sig att han hade sett oss på pizzerian på dagen och självklart skulle han även gå på dans denna kväll. Dessutom var det pizzerian som stod för mat och spritfösäljning i parken. He he. Det blir väl så när det är en liten by. Skulle inte förvånat mig om killen på macken hade dykt upp som vakt under kvällen. Ha ha.

''
Erik hade en snygg t-shirt. He he


Vid 22-tiden drog vi igång dansen och dansgolvet fylldes ganska snabbt. Det var många duktiga dansare på plats för att svänga sina lurviga. Skitskoj!
Det blev en kul men kall kväll så det var riktigt skönt att få av sig spelkläderna och krypa in ett par gosiga mjukisbyxor och en varm tjock fleacetröja OCH hanskar när spelningen var över!!!


Kul arbete!




Efter att alla saker var på plats i bussen igen så rullade vi hemåt. Det visade sig dessutom att vägen som var "avstängd" på väg till Särna gick att köra på. Det var bara en liten bit av vägen som det endast var grus på. Då vi slapp den långa omvägen på säkert 7 mil.


Grusväg som nästan ser ut som snö här på bilden.

I Mora stannade Hasse bussen för några timmars sömn innan vi skulle rulla vidare på morgonen. Den här dagen blev det frukost på Shell. Hmmm.... Ja ja, eftersom Shell numera är seven11 så finns det ju en hel del mat och mackor, tidningar och drickor att köpa. Jag tittade runt och insåg att i hela butiken så fanns det ETT HÖRN där man kunde hitta motorolja och dylikt till bilen. Ett litet hörn av hela butiken! Det är mer en restaurang än en mack nu för tiden.

Efter att ha rullat en stund upptäcker Mårten ett haveri i bussen!!!! Vi bara hör Mårten skrika: STANNA BUSSEN!!!! KATASTROF!!!! Shit, vad är det som händer????
Det visade sig att kaffebryggaren inte funkade som den skulle.... Dagens i-landsproblem. Den var i behov av en rengöring. Ha ha.... Tänk vad kaffe är viktigt för somliga.



Efter 50 mil plus 20 mil hem till Huskvarna var jag hemma vid 19-tiden. Ganska seg. Men ändå inte så värst trött så jag tittade på en film innan jag somnade. "Kärleken checkar in".

Nu har vi lite ledigt från spelningar i två helger.

Kram
Therese





#1 - - Ramona:

aaaaaaaaaaj.... jag e så imponerad att du klarar av att sjunga en kväll med sånna där klackar.... jag skulle ju gå av efter 1h eller nått :))

#2 - - Anonym:

VAFAN!!!!! Kaffe är ju viktigt!!!!!



Maestro