TUR-mässa o vackert väder!

Hej!

I dag har jag varit i Göteborg på den årliga TUR-mässan. En massa roliga utställare inom resebranschen. Flygbolag, hotellkjedjor, charterarrangörer, båt o en massa montrar från olika länder runt om i världen mm mm.

Tåget till Göteborg gick 7.30 från Huskvarna i dag på morgonen. När vi kom till Falköping där vi skulle byta tåg så var det andra tåget försenat. 1 timma till att börja med. Vet inte hur mycket försenat det blev för efter en timme kom ett annat tåg som vi åkte med. Det var ett direkttåg från Huskvarna. Hmm... hade vi vetat det kunde vi åkt 1 TIMMA senare hemifrån med JUST DET TÅGET... Ja ja, vi kom ju fram i alla fall till slut.

På mässan plockar man alltid på sig alldeles för mycket broschyrer o kataloger. Så det blev ganska tungt att bära. Men men, nu har jag lite rolig läsning i kväll. Plockade med mig en hel del om Malta. Dit skulle verkligen va kul att åka. Sen tog jag även en del broschyrer om SPA i Estland o Lettland. Billigt o framförallt billiga behandlingar. *ler*

I Göteborg var det UNDERBART väder. Solen sken från en klarblå himmel. Älskar verkligen denna stad. Redan nu hade de börjat förbereda för alla uteserveringar. Ååh, det är så mysigt att sitta o njuta på en uteservering med något gott att äta eller dricka o titta på folk. Läääängtar tills det e dags. Får nog ta en sväng till till Götet senare i vår.

Nu e jag allt lite trött o seg i kroppen så det blir nog sängen tidigt i kväll.



En bild från mässan!



Hur klarar de av att stå så stilla?





Kaffe på tåget hem.. mmmm



Vacker solnedgång hemma i Huskvarna.