Oskarshamns hamnfestival.

Hej hej!
Då var man hemma igen efter en jättekul helg i Oskarshamn. Fullt med glada människor och bekanta ansikten.

Jag anslöt till de andra grabbarna i Oskarshamn. Det blev ett snabbt soundcheck. Lite svårt att få tid och tillfälle till det då det händer saker på området hela tiden men det gick i alla fall bra till slut.

Efter soundcheck letade vi upp lite mat. Det är aldrig fel. Eftersom det var mycket folk så var väntetiden ganska lång på maten och vi insåg att det skulle bli väldigt stressigt om vi skulle hinna byta om också. Men personalen vid grillen fixade så vi slapp vänta när vi förklarade läget. Väldigt snällt av dem.

Thomas tillsammans med den trevliga tjejen i restaurangtältet.

Jag tillsammans med Raquel som kom och hälsade på.

Sen blev det lite piffning i bussen innan det var dags att inta scenen. Det blev en jättekul kväll med många riktigt duktiga dansare, bekanta ansikten och flera som bara stod och lyssnade. Kul!

En härlig vy. Mysigt med utedans i hamnen.

Här tar vi igen oss i bussen efter kvällens spelning.

Här har vi Tom som är en superduktig dansare!

Eftersom vi skulle spela två dagar så behövde vi inte packa ner förutom lite mickar och instrument som vi inte ville lämna kvar. När vi fixat det och pratat lite med publiken åkte vi till hotellet "Hotell Ett". Kul namn. Detta är ett hotell som är byggt i en simhall och det syntes eftersom de bl a hade trampolinen kvar i matsalen.

Lördag började vi med en god hotell-frukost och sen passade vi på att sova lite till innan vi gav oss ut på stan för o kolla läget och käka lite lunch. Efter många om och men hittade vi en restaurang där killarna åt kött och klyftpotatis och jag en räksallad. Medans vi sitter där blir det bara mörkare och mörkare utomhus. Till slut börjar det regna. Ja, det var som himlen öppnade sig. Sen började det även att åska. Hmm, kul tänkte vi. Hur blir det i kväll? Vi satte och i bussen ett tag och lyssnade på regnet. Det kändes nästan som när man var barn och satt i husvagn när det regnade. Och som det regnade!!!! Vi insåg att det inte skulle sluta så vi åkte tillbaka till hotellet och besökte relaxavdelningen. Lite bastubad och en stund i bubbelpoolen var riktigt skönt. Vi träffade några killar i relaxen som hade åkt ner från Norrköping för att festa på festivalen. De tyckte det var jättehäftigt att bada bubbelpool med "dansbandet". Hihi..

Mårten och jag var bara tvugna att testa kaffekoppen. Hmm, riktigt farligt.

Här relaxar vi med några killar från Norrköping.

Jag kan ju inte påstå att man direkt var sugen på att byta om inför kvällen när det regnade så mycket. Och att stå en hel kväll o spela när det regnar var det inte någon som direkt såg fram emot. Men nånting hände.
Klockan 20 slutade regnet och 21.00 räknade Thomas in första låten. Inte en droppe regn på hela kvällen! Snacka om tur!!! Tyvärr blev vi lite störda efter en kvart då bandet på stora scenen började "repa". Stackars publik som skulle stå mitt emellan. Så vi gav dem 10 minuter så de kunde repa klart innan vi fortsatte. Vi vet ju i alla fall hur våra låtar går och skulle aldrig komma på tanken att stå o repa när ett annat band har speltid.
Det blev  i alla fall ännu en jättehärlig och skön kväll med mycket dansant folk som höll igång till klockan slog två. Otroligt roligt!

Den här lille mannen var och dansade till oss båda kvällarna.
Andra dagen hade han med rosor till oss. Så gulligt.

Snygga grabbar.

Mårten i min klänning. E han inte fin?

Nu har jag slappat i soffan och tittat på en Wallander-film. Blir nog sängen tidigt och i morgon är första dagen på sista arbetsveckan innan semestern. Ska bli sååå skönt.

På lördag spelar vi i Nykvarn utanför Södertälje tillsammans med The Boppers. Missa inte det!