Min katt har skadat sig.

Hej!

I onsdags kväll hoppade min lilla katt ut genom sovrumsfönstret. Det är inte högt, ca 2 meter till backe men hon måste ha skadat sig på något när hon landade eller så hamnade hon i slagsmål. När jag hittade henne på torsdags-morgonen ute i trädgården haltade hon. När jag sedan kom hem från jobbet i går var hon inte alls pigg. Jag såg då att hon hade ett sår av nåt slag på ena bakbenet. Hu, det gjorde nästan lika ont i mig när jag skulle försöka undersöka henne och hon drog hela tiden undan benet.
Så i dag på morgonen åkte jag till veterinären med henne. Det verkade inte va något allvarligt men hon fick ett litet bandage och sen ska hon äta antibiotika i 10 dagar. Stackars min lilla misse. Det är fruktansvärt att se djur lida.
Det känns samtidigt inget kul att lämna henne i helgen eftersom vi spelar i Oskarshamn i kväll och i morgon kväll. Får se till så att någon ser till henne.

Så väskan är packad och klar och direkt efter jobbet blir det gasen i botten för att hinna till Oskarshamn och möta upp resten av bandet.

Kram kram
Therese