Hade i alla fall INTE tur med vädret.

Hej hej!

I veckan har jag äntligen skaffat mig lite fina blommor till min balkong. Så nu är det riktigt mysigt att sitta där.
Titta så fint det blev!



 

Till vänster har jag planterat sockerärtor.


I fredags kväll skulle det bli grillat på Vätterstranden. Men ack sån otur vi hade!
Jag som sett fram emot att äntligen få vara lite ledig i det fina vädret. Lagom till grillen tänts så började det regna och åska. Så det blev till o grilla köttet i ugnen i stället.
Men ett nattdopp blev det i alla fall.


Min kompis Lotta och henne väninna Annika o jag!


Jag o Lotta. Hmm, Vättern var lite för kall för min smak. Hihi

I lördags tänkte jag göra ett nytt försök att få några härliga soltimmar på stranden. Ja, två timmar blev det. Hann i alla fall
äta den goda salladen vi tagit med oss.

Undrar om detta regn ska stanna ett tag nu? Hoppas inte.

I dag mitt på dan så slocknade hela gallerian där resebyrån ligger.
Jag satt o pratade med en kund i telefon o helt plötsligt så slocknade allt o
stackars kunden i tel försvann. Jag förstod ingenting. Det åskade ju inte ute. Tittade ut o såg världens mörkaste moln. OK, tänkte jag, det var nog åskan. O sen var det som om himlen öppnade sig. Vilket skyfall det kom! fem minuter var strömmen borta och sen funkade inte datorn på ca 1 timme. Snacka om o va handikappad utan datorn. Speciellt nu när alla ska fråga om "sista minuten resor" restresor, restplatser, ospec osv. Det är samma sak! Same shit, different name! He he.. Till saken hör ju det att folk inte kan förstå att resorna inte är billiga när regnet öser ner. Vet inte hur många gånger om dan jag får förklara det. Suck...

Tror jag behöver semester!

kram
Therese