NU ska jag starta blogga!

Ja, då sitter man här med en blogg! Måste ju säga att man får lite prestationsångest när man läser många andras bloggar som är så duktiga!

Men jag ska göra så gott jag kan.


Vem e då jag kanske många undrar? Jag heter alltså Therese Sundahl. Jag är 26 år och bor o jobbar i Huskvarna vid Vätterns södra spets. Bor i en trea tillsammans med min lilla håriga sambo Dixie(min katt).

Jobbar gör jag som resesäljare på en resebyrå i samma stad. Ett jobb jag trivs väldigt bra med.

Men min stora passion i livet är ju sång och musik! Jag är sedan april 2008 sångerska i dansbandet Excess från Nyköping. Vi spelar på deltid o kuskar land o rike runt o spelar upp till dans. För er som vill veta lite mer vilka filurer vi är är hjärtligt välkomna att besöka vår hemsida. http://www.excess.se/       

    

Mitt underbara band!


Jag har ju sysslat med musik i hela mitt liv. Det hela började i olika körer, sen blev det revyer och även en massa talangtävlingar.

Knappt fyllda 18 år började jag sjunga i dansbandet Sunlights. Ett perfekt extrajobb medans man fortfarande gick i skolan. Det blev 5 år i Sunlights. Under samma tid började jag även sjunga country. Countrymusiken ligger mig varmt om hjärtat och jag kom i kontakt med ett countryband som heter Cosmos Cowboys. Det blev en hel del roliga spelningar med dessa cowboys på olika festivaler mm.

Jag som "countrygirl"

Efter några år började jag känna att jag längtade tillbaka till dansbandsbranschen igen. Jag kom i kontakt med Excess och här är jag nu och trivs som fisken i vattnet. Kan inte ha bättre killar att jobba med.


Eftersom jag på gymnasiet läste media och faktiskt hade inriktning på text (tänkte ett tag bli journalist) så tycker jag ju det e väldigt kul o skriva därav denna blogg.

Tänkte skriva lite om vad som händer i mitt liv privat och omkring spelningarna.


Håll tillgodo!


Kram

Therese