Resesäljaren

Jag är en resesäljare.

Jag har högsta betyg i redovisning, PR, marknadsföring, ekonomi, datakunskap, civilingenjörsutbildning samt swahili. Jag kan också läsa tankar.

Naturligtvis håller jag fortfarande på biljetterna du bad mig hålla på för 6 år sedan, fastän du aldrig kom och löste ut dem.
Det är inga problem att fixa 7 mellanlandningar, icke rökare, havsutsikt med 2 dubbelsängar och 4 extrabäddar och - Ja, jag kan fixa en egen bar.

Jag vet att det är mitt fel att hotellet inte har en egen helikopterplatta.

Jag är resesäljaren.

Jag förväntas kunna tala jordens alla språk.
Det är helt uppenbart att du egentligen menade fredag, när du bokade flyget för en lördag...

Jag är resesäljaren.

Ja, jag ljuger när jag säger att 1000:- kronors flyget i morgon är slutsålt, men det är inga problem för mig att skaffa fram en eller flera nya Boeing 747.

Det är mitt fel att alla andra vill flyga just i morgon också. Jag skulle ha vetat att just du skulle komma in.

Jag är resesäljaren.

Jag är helt kapabel att kolla alla flyg i september för att se vilket som är billigast, samtidigt som jag svarar på 12 telefonsamtal och sorterar övriga beställningar
medan jag hör med Grand Cruises varför de inte vill betala tillbaka något till dig, trots att du vägrade ta avbeställningsskydd.

Jag vet alltid vilket flygbolag som serverar den bästa vegetariska maten.
Jag vet exakt vad du kan göra i alla storstäder under 15 minuter utan att det kostar några pengar.

Jag tar personligen på mig skulden för flygförseningar, trafikstockningar, hyrbilar som får punktering , dåligt väder, bortkommet bagage samt stadsskulden.

Jag förstår att du egentligen menade att boka hotell Hilton. Folk blandar ofta ihop det med Galaxy Delight Motel of Antarctica.

Naturligtvis kan jag ge dig rabatt för att du varit medlem i Folkpartiet i 30 år.

Jag är resesäljaren.

Jag förväntas le, ha empati, ge råd, göra merförsäljning, uppträda, sjunga, dansa, laga faxen och jag vet precis var Oppusum Trot Lane ligger därför att JAG ÄR RESESÄLJAREN.

Var bara tvungen att lägga ut den här. Den här listan e så klockren!


Har ni sett serien "Semestersvenskar"? Oj oj oj, vad man kan skratta åt vissa resenärer. Som i det paret som hade bokat ett dubbelrum men bara fått ETT rum. De hade ju faktiskt bokat ett DUBBEL o trodde de skulle få två. För mig är det ju självklart vad ordet dubbelrum står för men är det inte det för alla? Man kanske är arbetsskadad?



I alla fall tycker jag det e en ganska kul serie. Jag hade dock önskat att de inte bara visade från Thailand utan från lilte fler resmål.



#1 - - Ramona:

tjingeling!! här ramlade jag in på din blog :) skoj!! hur går det med turnerandet full fart??

kramis

Ramona

#2 - - Fia:

Åh, du anar inte hur mycket jag håller med dig.....!