Öland

Jag gillar spontana saker samtidigt som jag älskar att planera. :)
Vi fick i alla fall för oss att vi skulle åka till Öland i helgen. Det hade ju lovats fint väder och det gäller ju att ta tillvara på den tiden man är ledig.
 
Så på lördagsmorgonen packade vi en väska lite snabbt, slängde in tältet i bilen och drog mot Öland.
Sist jag var på Öland var när jag precis hade fått körkort (Alltså 13 år sdan!?)och hälsade på min barndomskompis Mia. De hade/har alltid sin husvagn uppställd där. Ok, var där och spelade för ett tag sedan men det räknas inte riktigt. Det var dessutom vinter då också.
 
Vid lunchtid var vi framme och vi tog först en sväng in till Borgholm och käkade lite lunch i hamnen och handlade lite smått och gott till kvällen. Sen åkte vi till Borgholms slottsruin. Vi gick inte in men spanade lite på håll. Åkte även bort till Soliden. När jag var där som barn så har jag för mig att man kunde komma ganska långt fram och se huset utan att betala inträde. Hmm, det hade de nog ändrat nu. För dit man kom utan att läsa entré, där såg man ingenting. Ja ja, fotade lite på de fina rosorna o så åkte vi vidare.
 
Nån mil söder om Färjestaden checka vi in på en camping och slog upp vårt tält. Jättemysigt.
Sen gick vi ner på stranden och åt vår lilla picknick. Räkor, vindruvor, ölkorv, kex och ost. Mums. Allt detta smakade ju hur gott som helst i solnedgången.
 
För något år sedan så var vi som sagt på Öland och spelade. Företagsgig tillsammans med Andreas Wistrand. Stället vi spelade på var Hotell Skansen. Så när vi funderade på vart vi skulle äta lunch så kom vi att tänka på det stället. Det jag kom ihåg mest därifrån var deras fantastiska mat! Hela stället är dessutom helt fantastiskt! Personalen jättetrevlig och maten var lika god som jag kom ihåg. Vi åt lax med en massa goda grönsaker och hollandaisesås. Kan verkligen rekommendera detta ställe. De har dessutom SPA och Sveriges största wiskykällare. 
 
Resten av dagen blev det lite sol och bad. Årets första dopp! Måste säga att det var riktigt varmt i vattnet. Hörde nån säga att det var 22 grader och det kan mycket väl stämma. Jätteskönt. Blev några timmar på stranden innan vi åkte hemåt.
 
Helt enkelt en underbar liten semestertripp innan det var dags att upp och jobba igen på måndagmorgon.
 
En rosa stol på toaletten! Fint!