Dansbandssångerska på dans!

Hej Hopp!

Som dansbandssångerska är man sällan ledig på helgerna och skulle man va det så måste jag erkänna att det är väldigt skönt att bara vara hemma. Men i lördags passade jag på att ta en sväng upp till Husvkarna FP för att dansa! Man får ju passa på när det är dans på hemmaplan.
Sannex och Nova stod för musiken.
Jag är alldeles för sällan ute och dansar. Är ju på sätt och vis delaktig i dansen ganska ofta men då från scenen i stället. Då blir jag alltid så avundsjuk på alla superduktiga dansare som dansar förbi.
Måste säga att jag blev lite nervös när jag blev uppbjuden av dessa fantastiskt duktiga dansare denna kväll och jag hoppas att jag inte gjorde bort mig allt för mycket. :)
Det var längesen jag dansade så mycket och jag hade en riktigt trevlig kväll.

Tänk vilket trevligt sätt att motionera på!

Nu är jag på gång och inför sommarsäsongen kommer det bli mer dans!  :)

Men frågan kvarstår. Vågar nån bjuda upp sångerskan när vi är ute och spelar? DET händer alldeles för sällan. Grundar det sig i den gamla myten om att dansbandsmusiker inte kan dansa?

Pssst, jag är ju kvinna och kan göra två saker samtidigt. Sjunga och dansa!



Oftast står jag ju på scenen men....


.... ibland hamnar jag även på dansgolvet.....

Puss o kram!
Therese