Växjö och Stenungsbaden

Hej hej!

I fredags fick vi hastigt och lustigt rycka ut och spela i Växjö på Oléo istället för Zlips som hade fått förhinder.
Så denna helg blev spelning två dagar i stället för en. Men det är ju bara kul!

Vi kom fram till Växjö vid 18.00-tiden där vi blev välkomnade av Christer som visade vart vi skulle lasta in. Hmm, det visade sig att vi skulle dra alla saker ner i garaget och sedan in på spelstället. Det var en lite bit med andra ord och några nerförsbackar... Första tanken var, hur ska vi få upp allt igen när det är dags att lasta? Ja ja, hur som helst. När allt var uppriggat och klart och Mårten fått allt ljus på plats. (Ja, han spelar keyboard också) så bjöds det på lite god mat. Kyckling, potatisgratäng och bea-sås. Mmmmmmm... Det e mat det! Inte alls nyttigt.
Det blev en mycket trevlig kväll med en mycket dansant publik.
Efter kvällens slut var det bara att packa ihop allt igen och dra sakerna samma väg tillbaka. Puh... Om man är stark i början av kvällen när allt ska packas upp så kan jag inte påstå att man är så kaxig o stark mitt i natten när allt ska lastas i bussen.
Vi tackade Christer med personal för väldigt fin service och ett mycket trevligt bemötande. Sen kröp vi till kojs i våra sängar i bussen och somnade gott.
Nästa dag vaknade vi pigga och utvilade och gav oss ut i Växjö centrum och letade upp första bästa café där vi kunde äta nån form av frukost. Skagenbaguette för killarna och en varmt toast för mig. Hmm, inte dålig frukost det inte!
Sen visade det sig att det fanns en "kjell & Co" mitt emot cafét och ni kan ju gissa vilka som hamna där? Inte jag. Jag bad killarna ringa när de var klara då jag själv gick och kollade in stadens klädaffärer. JAG blev klar före dem! Hmm... och var nöjda de var när de kom ut med sina shoppingpåsar.

Efter dagens shopping styrde vi bussen  mot Stenungssund i strålande solsken. Det var riktigt varmt och skönt i bussen och vi var till o med tvugna att öppna takluckan för några sekunder så vi fick in lite frisk luft. I Borås stannade vi för ett litet lunchstopp och strax efter 16 var vi framme på Stenungsbaden.
Efter det chillade vi lite på rummet och passade på att kolla in Melodifestivalen. Nyduschade o fina sparkade vi igång dansen vid 21.30.
Det blev även här en kul kväll med en blandad publik. Allt från dansanta par till festprissar.
Som alltid på Stenungsbaden så spelar man till 1.30 men får vänta till 3.00 innan vi får packa ner. Lite surt men det är bara att gilla läget.
Halv fem hade vi packat bussen och då var det hög tid för lite sömn. Jag var väldigt trött när klockan ringde på morgonen. Gäsp. 
Vi gick in och åt lite go hotellfrukost innan vi rullade hemåt.



En go kille som var o lyssnade på oss i Växjö.




Frukost i Växjö.






Det e viktigt o ha goa raggsockar på sig när man e på turné.
Mamma har stickat de här till mig. Fina va?











Myskläder på efter spelning. Det är MÅSTE!


En tross kan man ha till flera saker. Skönt o sträcka ut kroppen efter kvällens spelning.

Kramiz
Therese