Stenungsbaden och Björneborgs FP. Det glamorösa glamourlivet!

Hej hopp!

Sista helgen i maj besökte vi Steungsbaden. Vi spelade på lördagen men vi åkte ner redan på fredagkvällen och passade på att säga hej till Drifters som spelade då. Alltid trevligt att komma ut och lyssna på lite andra band, o dansa lite. Det var ett bra tag sedan jag svängde mina lurviga på dansgolvet men sååå kul det va! Stötte på en kille från Nässjö (ibland är världen liten, för er som inte vet så ligger nässjö inte så långt från Huskvarna där jag bor) som var en gud på att dansa! Jättekul! Jag frågade mig själv VARFÖR går jag inte ut och dansar oftare???
Efter en trevlig kväll och lite tjat med Drifters gick vi tillbaka till bussen för att krypa ner i våra sängar. Regnet smattrade på taket och det var riktigt mysigt att krypa ner. Ha ha, camping på hög nivå!



Lördagen började vi med lite god hotellfrukost. Mums! Tänk vad skönt det är att gå till ett uppdukat bord där det finns allt att välja på, nästan i alla fall. Annat än ens egna frukost.
På dan passade vi på att utforska omgivningarna lite. Vädret var kanon så det var gott att ta en promenad ner till havet och se hotellet från en annan sida.
Denna helgen hade Matte tagit med hela fotostudion så vi fotade lite nya orkesterbilder. Blev riktigt bra foton! Kolla in www.excess.se så får ni se!




Tre coola musiker på väg ner mot havet.


Tre coola musiker nästan nere vid havet.


Min nya båt! Önsketänkande i alla fall....


Vill ha denna rosa bil!!! Kolla in rattmuffen? Hihi...





Kvällen blev som vanligt kalas och det var full fart på dansgolvet hela kvällen. Publiken på Stenungsbaden är väldigt blandad, både partyfolk och dansfolk.




Snövit tillsammans med glader och toker. Ha ha


Efter avslutat gig så stannade vi kvar och sov några timmar innan vi skulle vidare. Björneborgs Folkets Park utanför Kristinehamn stod på schemat. Men först tog vi en stärkande frukost på Statiol i Stenungssund. Hihi... 
Det är inte alltid lätt att äta nyttigt på turné som ni kanske förstår. 
Det var i alla fall en strålande dag och vi lät GPS:en visa oss vägen. Ha ha.. Det skulle vi inte gjort. Kurvigt och backigt. Men men, alltid kul och se sig om lite. På "Rattugglan" i Mariestad stannade vi och åt en rejäl lunch. Alla utom Matte åt biff, potatis och lingon. Matte åt kött och bea-sås. Hmm, konstigt. 

Nästan framme i Björneborg visade GPS:en in oss på en skogsväg sista biten. Det blev rally på grusväg med stor buss. ha ha. Ska nog inte lita på den där GPS:en nåt mer. 

Framme i Björneborg väntade kvällens arrangör, Nina Fyhr, bröderna Redman och och familjen Fröjd otåligt på oss. Det blev rena kramkalaset när vi steg ur bussen. Mysigt!! Sen var det bara att arbeta en stund och få upp alla grejer på scen. Efter lite piffning var det dags att starta upp danskvällen. Tyvärr var det lite glest på dansgolvet men vi som var där hade kul! 
I pausen överraskade Micke och Mackan oss med en suuuuupergod tårta!!!! Oj oj oj, så god den var! Jag tror jag pratar för hela bandet. Gräddtårta med hallon och andra bär på. Smaskens! Tack Bröderna Brothers. Ni är för goa! 




Ha ha, behöver jag säga att vi har kul tillsammans på scen?








Den bästaste, godaste, finaste tårtan jag ätit!


Fikapaus!


Micke gillade också tårtan.


Bröderna Brothers och jag! Puss på er!





Efter avslutat gig var det bara att bege sig hemåt. Suck... Kan inte påstå att jag var så värst pigg när klockan ringde på måndagmorgonen efter endast några få timmars sömn. Men men, så är det. Tror det kallas galmour det här livet man lever? eller???

Nästa helg spelar vi på Viking Line Rosella! Välkomna!

kramizar

 
#1 - - ramona:

tjena bruden:)

tusan va bra du sjunger!!!! O bara älskar din klänning!!! Den är super läcker!

kramis

#2 - - Therese:

Hej själv bruden!

Tack för komplimangen. Ja visst e klänningen läcker??? Hihi...

Synd att ni inte spelade i Mariehamn nästa helg. Hade varit kul o hört o sett er. Men, det blir säkert en annan gång.

Kram kram

#3 - - Nina Fyhr:

Hej och ett riktigt stort tack för ett bra jobb i Björneborg. Jag är riktigt ledsen för att folket inte hittade dit. De hade nog problem med sin GPS hehe... får bli en bättre vägbeskrivning nästa gång. :)



Kram Nina

#4 - - Therese:

Nina!

Tack själv!

Ja, tråkigt att fler inte hittade ut till denna underbart fina park!

Kramiz

Therese