Rosella

Hej hopp!

Förra torsdagen rullade vi turnébussen upp mot Kapellskär. Vi skulle spela på Rosella fredag och lördag. Men eftersom vi skulle vara på plats redan klockan 13 på fredag förmiddag bestämde vi oss för att åka redan på torsdagkvällen. Gött o ha gött om tid och sen fick vi lite go sovmorgon i stället för att ge sig iväg tidigt på morgonen.
Vi startade dagen med ett besök på terminalens café och några av grabbarna beställde in "tradarmacka" med korv och ägg till frukost. Personligen har jag lite svårt för sånt så tidigt på morgonen och nöjde mig med en ost och skink-macka och kaffe.

Kvällsvy i Kapellskär.


Grabbarnas frukost.



Väl ombord på båten så mötte kryssningsvärden Putte upp oss och visade vart vi skulle ta vägen. Som alltid på båt så blir det ganska stressigt. Det är mycket saker som ska lastas och lossas och mitt i allt ska en orkester försöka packa ur sina grejer. Detta gick givetvis kalasbra tack vare bra planering av personalen. Det blev en snabb soundcheck och ett ännu snabbare ombyte innan det var dags att spela första set.


Dags för spelning.


Mårten kramade om en tjej som firade sin möhippa ombord.

Paus i hytten.





På Rosella spelar man lite annorlunda tider. Första dagen spelade vi 4x45 minuter och på lördagen spelade vi 5x45 minuter. Dessa passen var dessutom på dagtid. Så klockan 22 hade vi spelat klart så vi hade hela kvällen ledigt. Kändes lite konstigt eftersom det är då man normalt börjar spela. De lediga kvällarna tillbringade vi bland annat med trevlige Putte och den galne trollkarlen Malcolm som trollade ombord för alla barn. Han roade sig en kväll att blåsa ballonger åt oss som han gjorde roliga figurer av. Jag kan lova att det inte va samma figurer han gjorde åt barnen dagtid tack o lov.


Inte fullt så barnvänliga figurer. :)


Malcolm i full fart trollandes för barnen.


Putte och Excess.


Trollkarlen Malcolm Matson med Excess.

När man spelar på båt har man ju fri tillgång till mässen. Ni som inte vet vad mässen är så är det personalrummet/matsalen ombord på båten. Här finns det ALLTID mat och godsaker. Oavsett vilken tid på dygnet man går dit. Så jag tror vi alla gick upp något extra kilo denna helgen. Underbart god mat!

Det var hur som helst en väldigt trevlig helg på båten. En sån go stämning ombord med den otroligt trevliga personalen som fick oss att känna oss så välkomna. TACK!!!
Vi kommer tillbaka i augusti!
Även ett stort tack till den härliga publiken som kryssade med oss.






Denna bild är tagen när vi e lite lagom trötta och håller på att packa ner.
Då gäller det att hitta på lite kuliga saker. Fota galna bilder brukar funka bra. .)


Här har vi Jonny och Putte.




MEN, den stora frågan kvarstår. Kan man få sladd på en finlandsfärja????




Kramiz

#1 - - carro:

Hej! Jag åkte hem från Tumba igår från en dans med Zekes och så mötte vi eran buss på motorvägen. Jag ahr hört talas om erat band förut då jag såklart läser danslogen.se men så tänkte jag att jag skulle kika vad det var för band jag egentligen mötte.



Blev glad när en tjej sjunger och dessuotm en vacker och ung tjej.



Lyssnade även på "Simple the best" Fasen så bra ni är!!! :) Kanon skoj. Kul att du har blogg också. Sparas såklart i favoriter.

#2 - - Therese:

Hej Carro!

Vad kul att tittade in på min blogg!

Hoppas du kan komma ut o dansa till oss nångång!

Kram

Therese