Gudson och kräftskiva. (Hmm vilken rubrik??)

Hej!

I förra veckan var min lille gudson Loke på besök hos mig.
De bor ju inte här i stan så tyvärr ses vi inte så ofta.

Han gjorde mig påmind direkt att mitt hem inte är barnanpassat ,av naturliga skäl.  Inga leksaker men tänk vad lite burkar och lock och köksredskap kan vara roliga att leka med.
Dessutom vet jag nu vad jag har i mina lådor och skåp. Loke polockade nog ut allting. Hihi. Men det var ett kärt besvär.Sån liten go kille.


Sötnosen åt glass!


Kan själv!


Min plattång var intressant att leka med.



I lördags väntade kräftskiva hos min vän Ulrika. Det var ett glatt gäng som samlats, ca 30 pers, gammal som ung. Kvällen började med lite lekar. Har ni nånsin lekt leken, tampong i flaska? Ha ha...
Extra roligt var det att träffa Frida som jag pluggade tillsammans med när vi läste till resesäljare. (Där även Ulrika pluggade) Hade inte sett Frida sen vi slutade för X antal år sedan. Varken hon eller jag visste att vi skulle på samma fest så både hon och jag blev glatt överraskade. Kul!

Lite bilder från kvällen.


Tampongen i flaskan!


Det bjöds på räkor och havskräftor och vanliga kräftor. Suuuuupergott!


Äta kolasnören på snabbast tid utan att använda fingrarna. Jag vann inte. :(


Från vänster Frida, jag och Ulrika.