Strömstad

Hej!

Då var man tillbaka i verkligeheten igen. *ler*

Har haft en jättehärlig helg med jobbet i Strömstad på SPA. www.stromstadspa.se

Vi stängde en timma tidigare i fredags eftersom vi hade en bit att åka. Ca 30 mil. Vi hade tagit en hyrbil och jag passade på att köra. Alltid kul o köra bil. Speciellt en ny Volvo. Hihi...
Vi var uppe i Strömstad strax före 21.00. Vi installerade oss i våra rum och sedan gick vi ner till restaurangen där vi åt middag tillsammans med Susanna som jobbar på hotellet. Hotellet har bara funnits i två år så det var väldigt fräscht! Restaurangen var jättefin! Jag åt en väldigt god ceasarsallad. Mums. Maten var verkligen kanon!
Efter maten var vi ganska trötta så det blev sängen för oss alla.


En ganska mörk bild men det här är restaurangen. Jättesnyggt!

Nästa dag började vi med hotellfrukost. Alltid gott! Tyvärr var det ganska mycket folk som trängdes så det blev lite kaotiskt tyckte jag. Det är nackdelen med hotellfrukost. Svårt att få en lugn o skön start på dagen med en stressig frukost. I alla fall passade jag på att dricka lite te. Är inte så förtjust i det men jag håller på och lär mig. hihi... De hade så mysiga tekoppar. Var bara tvungen att ta en bild på den.


Fin tekopp!

Efter frukost fick vi en visning av hotellet av Susanna. Eftersom vi hade tänkt att besöka SPA-avdelningen efter lunch passade vi på att ta en promenad ute i snön. Det snöade nämligen ganska rejält på lördagen så vi såg nog ut som små snögubbar när vi traskade runt.  Tog lite bilder från vår promenad o på hotellet.



Hotellet




Lite möte måste man ju även ha när man är iväg på personalresa så det hann vi med före lunchen. Lunchen bestod av en stor buffé med bl a en supergod lax. Oj, den bara smälte i munnen. Svårt att beskriva. Så god. 



Mmmm, lunchbuffén..

Sen blev det SPA! Eftersom delar av landet och även Norge hade sportlov så var det ganska mycket barn i SPAet men de fick bara vara där till kl 16. Sen blev det lugnt.
Min favorit blev utomhusbubbelpoolen. Ganska härlig känsla att sitta ute (det var tak över) och känna snön som yrde omkring och själv satt man i en varm pool.
Rastlös som jag kan va i bland så gick jag till gymmet en timme och tränade lite medans de andra tog det lugnt.

Kvällen blev även denna väldigt lugn. Vi började med att titta på Mello. Personligen tyckte jag att det var rätt låtar som gick vidare!
Sen gick vi ner till restaurangen och åt en jättegod buffé!

Trötta o mätta somnade vi sen gott i våra sängar.


Vårt rum.

Söndagen var hemresedag efter lite god frukost.

Väl hemma var man ganska trött o seg. Konstigt egentligen eftersom vi hade tagit det så lugnt hela helgen...

Kramiz
Therese