Full fart mot helgen!

Hej!

Jaha, då var det fredag igen. Tycker veckorna går väldigt fort. Måndag/fredag hela veckan. Vet att inte alla kanske håller med om detta. *ler*

I dag på morgonen var jag och träffade min PT. Personliga tränare. Nu fasen ska det bli fart på träningen! Styrketräning är det som gäller så nu ska jag bygga muskler så jag orkar rodda. hehe...
Det verkade hur kul som helst  i alla fall.

I morgon kväll är det andra deltävlingen på Melodifestivalen. Även i morgon är det en artist med från Jönköping. (bra stad) Nämligen Amy Diamond. Förra veckan var ju Jonathan Fagerlund med. Tyckte faktiskt han hade en riktigt bra låt, så tråkigt att han inte gick vidare.

Jag stötte på Amy Diamond redan sommaren 04. Det året medverkade jag på Ydre Countryfestival tillsammans med mitt countryband Cosmos Cowboys. Under denna festivalen skulle det vara en talangtävling och jag o grabbarna i bandet satt i juryn. Under tävlingens gång berättade konferenciern att en av talangerna var försenade.Har hon tur så hinner hon fram och får sjunga som sista tävlande. Jag vet att jag då sa till killarna att:
- Ja, tänk om hon kommer och sjunger skiten ur alla, om hon nu hinner hit.
Hon hann!  In på scen kliver en liten tjej som ser ut att va väldigt blyg och osäker och framför LeeAnn Rimes "Blue". Ni kan tänka att det stod en förvånad Therese där med hakan i backen. Denna lilla tjej med denna stora röst!  Jag rös i hela kroppen! Hon vann dessvärre inte denna tävlingen eftersom vi den dagen bara skickade vidare några talanger till finalen dagen därpå. I finalen var det en annan jury.
Efter det har Amys karriär gått spikrakt uppåt som kanske alla känner till.

På tal om country så tävlar i morgon en  trio som jag är väldigt spänd på att höra. Nämligen Cookies´n Beans. Vi tävlade mot varandra i Country-SM 06 i Sälen. De gjorde då väldigt bra tolkning av Dolly Parton-låtar. Mycket duktiga tjejer med härlig stämsång. Så det ska som sagt bli spännande o se hur countryn tas emot av svenska folket i schlagersammanhang.


Cookies n Beans

Till sist önskar jag alla en härlig "Alla Hjärtans Dag"!

Kramiz
Therese